perjantaina, helmikuuta 25, 2005

Kookos joutui meemin valtaan

Minähän olen aina kaiken tavallisen yläpuolella, niin arrogantti, etteivät jalat usein maata hipaisekaan. Tänään olen päättänyt alentua tavallisen rahvaan tasolle ja vastata meemiin, johon kaikki muut tavikset jo ovat vastanneet. Tämä siksi koska kurja meemi ei jättänyt minua rauhaan!

Tämä nyt vaikka via Ryytimaan Hiipinän.

10 vuotta sitten minä...
1. Olin muuttanut puoli vuotta aikaisemmin suomalaiseen pikkuiseen yliopistokaupunkiin vajaan 2 miljoonan asukkaan suurkaupungista ja uskoin löytäneeni miehen, jonka kanssa kannatti suunnitella loppuelämää.
2. Vietin huisinhauskaa ja über-sosiaalista opiskelijaelämää pitkätukkaisena blondina.
3. Olin lihonut noin 45 kilon painoisesta noin 50 kilon painoiseksi ja pidin itseäni järkyttävän läskinä.

5 vuotta sitten minä...
1. Kuikuilin toiveikkaana sermin taakse toisessa pikkuruisessa suomalaisessa kaupungissa, näytin aina nätiltä lyhyissä tummissa hiuksissani ja näin paljon seksiunia.
2. Ponnistelin ankarasti näyttääkseni, että minut kannatti siirtää tuotekehitysprojekteista teknologiakehitysprojekteihin.
3. Painoin noin 55 kg ja pidin itseäni järkyttävän läskinä.

3 vuotta sitten minä...
1. Olin raskaana jossain 15. viikon paikkeilla enkä vielä tiennyt millaisia ovat närästys tai peräpukamat.
2. Luulin, että elämämme muuttuisi alkusyksystä hieman.
3. Painoin alle 60 kg ja pidin vauvamahaani söpönä. Ensimmäistä kertaa elämässä en vetänyt vatsaa sisään.

Vuosi sitten minä... [Muutin tätä kohtaa, koska minusta ei ole idiomaattisesti oikein sanoa "1 vuosi sitten".]
1. Olin ratkiriemukkaan onnellinen, koska sain olla töissä, kaikki vaikuttivat ylitsevuotavan fiksuilta ja ystävällisiltä ja poika viihtyi hyvin hoidossa. Iloitsin myös siitä, että sain käydä arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana yksin ja rauhassa WC:ssä, syödä lounaan rauhassa ja jutella aikuisten ihmisten kanssa.
2. Pakersin topakkana gradua valmiiksi ja hurahdin satasella kunnallispolitiikkaan.
3. Painoin 63 kg ja pidin itseäni järkyttävän läskinä.

Tähän asti tänä vuonna minä...
1. Olen oppinut olemaan armahtavaisempi itselleni äitinä.
2. Olen saanut valtaisia kicksejä varhaiskasvatuksen opiskelusta.
3. Olen painanut 59-63 kg ja pitänyt itseäni aika sopusuhtaisena.

Eilen minä...
1. Pidin seuraa oksennustaudista toipuvalle pojalleni kotona ja chillasin.
2. En föönannut tukkaa enkä laittanut meikkiä (en edes meikkivoidetta).
3. Luin varhaiskasvatuksen tenttiin ja koin ahaa-elämyksiä.

Tänään minä...
1. Kävin kosmetologilla, makasin kamferintuoksuinen maski kasvoillani hämärässä huoneessa ja ajattelin puoliksi unessa tätä meemiä.
2. Korjasin Elämää maatilalla -kirjan revenneet luukut paperiliimalla poikani kommentoidessa ja avustaessa.
3. Sain projektipomolta vastaukseksi kysymykseeni "Onko asia ymmärretty oikein?" seuraavanlaisen vastauksen: "Ymmärryksesi on täydellinen, puhdas ja kirkas kuin koskematon keväthanki etäisen tunturipuron kupeessa sen herätessä eloon pitkän ja pimeän talven jälkeen." Olin tyytyväinen itseeni ja hassuun pomoon.

Huomenna...
1. Nukun ehkä pitkään - eikä kun enpäs nukukaan. Minähän menen huomenna aamusta kampaajalle ja vaihdan väriä.
2. Höpsöttelen poikani kanssa ja nipistän miestä pyllystä.
3. Siivoan, käyn kaupassa, laitan ruokaa, pesen pyykkiä ja sen sellaista.

2 Comments:

Anonymous Anonyymi said...

Olet näköjään pääsemään eroon ajatuksesta ajatella itseäsi vaan numeroiden kautta :-)

25 helmikuuta, 2005 21:51  
Blogger Kookos said...

Niin voisi päätellä. Tai sitten numerot ovat muuttuneet toisiksi. Tai yritin huijata lukijaa.

26 helmikuuta, 2005 00:18  

Lähetä kommentti

<< Home