keskiviikkona, toukokuuta 18, 2005

Jalkoihin sattuu

Kerran kun olin työmatkalla, mieheltä tuli tekstiviesti, jossa sanottiin suunnilleen näin: “Pojallasi on varpaat kipeänä, mutta se menee kuulema ohi kun vähän kävelee.”

Minä huolestuin. Miten niin varpaat kipeänä? Onkohan sillä liian pienet kengät? Ja onko se aiheuttanut jo jotain pysyviä vahinkoja kehittyvässä luustossa?

Kyselin lisätietoja. Mies kertoi, että Eetu oli kertonut, kuinka hänet varpaisiinsa sattuu ja sitten harpponut lattiaa edestakaisiin ja selittänyt, että kävely auttaa.

Minulla välähti: Kärsin itse levottomien jalkojen oireyhtymästä ja muutama ilta takaperin olin taas “saanut levottomat jalat” lukiessani kirjaa Eetulle. Sanoin Eetulle, että minun on nyt pakko nousta vähän kävelemään. Kävellessäni selitin, että äitin jalkoihin toisinaan sattuu, mutta se menee ohi, kun vähän kävelee. Poika katsoi minua epäileväinen hymynkare suupielessä sen näköisenä kuin olisi ajatellut, että nyt äiti on menettänyt lopullisesti otteensa.

Mutta mitä ilmeisimmin hän ajattelikin, että siinäpä käyttökelpoinen skenaario! Täytyypä kokeilla itsekin!